På gårdagens styrelsmöte sattes budgetförutsättnignarna samt processen fram till beslut på Årsmötet.
Budget
I helgen räknar vi med att ha den centrala delen budgeterad och vi kommer då räkna med att öka tjänsten som ansvarig för kansliet från 80 till 100 %. Den ökade tiden ska i sin helhet gå till att arbeta ute med styrning och planering av arbetet, även stötta ishockeyn med spolning av is dagtid.
Därefter får sektionerna uppdrag att budgetera sina verksamheter och rapportera dessa senast 22-10-23 för att kunna sammanställas till styrelsens nästa möte 22-11-02. Då har vi tid fram till decembermötet 22-12-07 att ställa eventuellla kompletterande frågor och korrigera vid behov, då beslutas den version som framläggs till Årsmötet som genomförs exakt ett år efter förra, 23-03-02.
Kommunikation
Vår ambition att renodla kommunikationen till en kanal har vi inte lyckats med, det verkar tvärt om som lagen hittar nya kanaler att kommunicera via.
En del i detta var ett ditigalt verktyg att hantera rekvisitioner. Men idag fungerar inköpen mer strukturerat än tidigare då sektionerna styrt upp inköpen och bättre kommunicerar med kansliet. Vi ser i nuläget därför inga möjligheter eller behov av förändring.
ÖIF lyftet
Vi satte av 100 000 kr från resultatet i fjol för nysatsningar, delar av det har beslutats gå till skidsektionens satsning på skidstugan. Igår beslutade vi att 50 000 kr ska gå till fotbollens satsning på belysning av fotbollsplan där man nyligen erhöll 200 000 kr från Sala Sparbanks miljonen.
Men det finns 34 404 kr kvar att identifiera var dom gör bäst nytta inom ramen för Visison 2025, glöm inte att ansöka om just din sektion har bra förslag på var dom ska satsas.
Elkostnader
En stor del av mötet ägnades åt hur vi hanterar situationen med elpriserna och avtalet med kommunen. Vi har en strategi för hur vi kommer vidare i den kreativa diskussionen med kommunen i frågan.
Valberedning
Det viktigaste och roligaste jobbet att forma framtidens organisation står öppet för dom som vill vara med och påverka ÖIF:s framtid. Anmäl ditt intresse och kom igång med det i god tid före årsmötet 23-03-02.
//Staffan