Dela nyhet
Organisation, vem gör vad o kan vi jobba smartare?
6 apr, 15:20 0 kommentarer
Efter att jag lagt ut agendan inför veckans styrelsemöte har en del frågor kommit upp, oerhört kul o nyttigt.
En sak som kom upp är hur vi är organiserade och vem som gör vad. En riktigt välplanerad budgetprocess ska börja med att man ifrågasätter organisationen o räknar på olika sätt att jobba.
För två år sedan provade vi att budgetera med en anställd vaktmästare till, men vi fick inte ihop budgeten så vi jobbar efter den organisation och ansvarsområden vi satte redan 2021.
Vi sätter upp punkten budgetprocess på agendan inför styrelsemötet och ser om vi kan omarbeta denna inför att vi sätter budgetförutsättningarna i oktober. Det innebär kanske att vi bör starta processen med organisation före sommaren, för att kunna budgetera centrala delarna i september för den ligger till grund för budgetförutsättningarna för sektionerna.
Organisation o ansvarsområden ÖIF
Så alla medlemmar, läs igenom detta och fundera på vilka delar vi kan effektivisera så kan vi få en bättre budgetprocess än senast, den "solkades" och försenades av förhandlingar med kommun om elkostnader så nästa gång måste vi göra ett bättre jobb!
Men det är ingen panik att få in dessa synpunkter i morgon inför mötet, när vi sätter budgetprocessen så kommer Ni få besked om hur vi jobbar.
För styrelsen
//Staffan
Kommentarer