Välkomna till Östervåla Skidor

Den 27 september är det dax för skidträning igen!
2022-09-21 16:06

Alla barn från 6 år (födda 2016) och uppåt är välkomna!

Samling vid skidstugan tisdagar kl 18.00-19.15,

medtag löparkläder, stavar samt vattenflaska.

Vid frågor kontakta

Johan Joelsson 070-6939955

Malin Brodén 070-6832333

Kom och spring terrängtrippeln
2022-09-01 10:11
Tärnsjö IF Östervåla IF Månkarbo IF

Här är de klubbar som gemensamt arrangerar höstens terrängtrippel.
Tre måndagar i oktober springer vi terränglöpning i elljusbanorna i Tärnsjö, Östervåla och Månkarbo.

Vi ser fram emot att massor med barn, ungdomar, seniorer och veteraner från dessa tre klubbar anmäler sig och deltar.
Det är gratis för alla som är medlem i någon av klubbarna.
Vi utmanar nu er som håller på med någon idrott inom klubben men även du som motionerar för nöjes skull. Alla ska med!!
200 000 kr närmare multibana
2022-09-01 10:07
Ett stort tack vill vi i Östervåla skidor rikta till Sala sparbank för att ni tror på oss och vårt projekt Multibana vild Lundaområdet.

Projektgruppen jobbar för högtryck för att förverkliga vår dröm. Nu är vi ett steg närmare och föreningen som helhet ett steg närmare Vision 2025. Återigen ett stort och innerligt tack till Sala Sparbank för att vi fick del av sparbanksmiljonen.
Resultat från Lundaruset 2022
2022-09-01 09:57
I årets Lundaruset knep hemmaklubben båda segrarna i seniorklassen och likaså veteranklasserna.

Det var Pontus Nordström som var först i mål med den finfina tiden 26:59. Totaltvåa i mål kom Stina Nordström och hon segrade därmed i damklassen med tiden 29:53, vilken även innebar banrekord för damklassen. Tidigare rekordinnehavaren Sofia Klinga från IFK Sala var totaltrea i mål och tvåa i damklassen på 31:02. Trea i damklassen slutade Amanda Wenngren.
I herrklassen slutade Johan Holm tvåa på 31:54, och Gustav Vising trea på 33:01.
I H50 kom Jan Eriksson först på fina tiden 31:52 och i D50 segrade Josefine Nordström på 37:02.

Ytterligare ett banrekord slogs i klassen F17 där Molly Joelsson ÖIF korsade mållinjen som klassegraren på tiden 16:32. P17 vanns av Melker Brodén ÖIF på 17:36.
I klassen F12 segrade Elsa Viberg från Månkarbo IF och i P12 segrade Vilgot Gunnarsson. I F9 vann Meja Elvingsson, ÖIF, och i P9 segrade Filip Melin Månkarbo IF.

Ett stort grattis till alla grymma löpare för en härlig löpfest!!
Ni skulle alla ha sett när vi 10:00 idag släppte iväg över 30 barn i den yngsta klassen, 0-6 år. Vilken förväntan och glädje. Riktiga vinnare med medaljer allihopa.

Glöm inte Lundaruset
2022-08-22 21:40

Vi ses på Lunda 27/8, sista anmälningsdatum 25/8.

Nyheter från våra grupper
Det finns inga nyheter..