Välkomna till Östervåla Skidor

Mycket fina resultat av Eric och Stina!!
2021-04-27 22:25
I söndags fanns möjlighet att springa kontrollmätt halvmaraton på tid i Uppsala utan gemensam start. Ett tillfälle som ÖIF:arna Eric Johansson och Stina Nordström förvaltade på bästa sätt. Båda slog till med personbästa trots tuffa väderförhållanden med stark vind. Eric korsade mållinjen på finfina 1:19:11 och sprang därmed för första gången under 1:20, vilket var målsättningen. För Stinas del var det första loppet under 1:30, med sluttiden 1:28:50. Stort grattis till grymt fina prestationer!!

För dig som är sugen på att springa med andra ÖIF:are finns det möjlighet
Tisdagar kl 19.30, intervall, samling vid skidstugan
Varannan helg lördag eller söndag kl 14.00 Långpass, samling vid sporthallen.

För mer info kontakata Johan Joelsson 070 - 693 99 55
Pontus mot Sveriges VM-hjältar
2021-03-25 12:14
21 mars arrangerades Vålådalsrännet, 54 km, som ersättningslopp till Birkenbeinerrenner. Där deltog Sveriges VM-hjältar men även Östervålas egna stjärna Pontus Nordström.

Pontus gick i mål i tätklungan som 24:a. Direkt efter sig hade han i tur och ordning William Poromaa, Jens Burman och Daniel Richardson. Pontus var bara sekunder från segern och säger själv att det var årets bästa prestation.

Stort grattis!!

I helgen åker Pontus mot svenska skideliten igen.
På lördag är det fristil och på söndag klassisk stil på programmet.
Hela svenska eliten deltar båda dagarna när Volkswagen Cup avslutas med 10 och 15 km Fristil/Klassiskt i Falun med individuell start.
På söndagen står Pontus Nordström på startlinjen. Det går att följa sändningarna på olika sätt, exempelvis på Expressen TV. Heja heja!!!!
Avslutning på skidträningen för vinterterminen
2021-03-13 12:07

I tisdags avslutade vi skidträningen för vintertermin. Där hade vi även prisutdelning på poängserien som vi utfört under tre deltävlingar, i Månkarbo, i Tärnsjö och i Östervåla. Bra jobbat av alla barn som deltagit i en eller flera av de tävlingarna!

Under vintern har vi haft 37 inskrivna barn och de flesta ha kommit varje gång och haft kul på skidor. Vi som ledare tackar för den här terminen, för förtroendet att träna era barn. Deras utveckling, glädje och teamkänsla gör att även vi kommer vecka efter vecka.

Nu väntar snart vårterminen med nya utmaningar och möjligheter!

Grattis Pontus
2021-03-13 12:03

Pontus Nordström gjorde förra helgen sitt överlägset bästa vasalopp.
Pontus kom i mål som 51:a på tiden 3:40 och gör med bred marginal sitt bästa Vasalopp. Med det resultatet är han dessutom överlägset bäste Upplänning.
Stort grattis Pontus!!

Pappa Ulf gör dessutom ett smått otroligt Vasalopp. Han fyller 53 år i år och han kom 154:a med tiden 3:58 i Vasaloppet, 3:a i distriktet.
Galet bra. Grattis Ulf!!

Vi gratulerar även distriktstvåan i Uppland, Jonathan Hedbys Storvreta IK, till ett starkt lopp med placering 95.
2021-02-17 11:29

Nyheter från våra grupper