Återgår till schemat
2018-10-10 21:50
Idag har vi haft tekniker på plats i ishallen.
Aggregaten rullar nu som vanligt och vi kan återgå till ordinarie schema igen.
Hoppas på mycket barn i hallen imorgon igen.

Så ser vi fram emot A-lagets hemma match på fredag mot Österåker, match start kl. 19:30.
Och ni som skall på matchen, 50/50-lotteriet gav förra hemma matchen en ensam vinnare 1640:-
Nya chanser på fredag. Så hjälps vi åt att lyfta fram A-laget mot 3 nya poäng.

Trevlig kväll!
//Sektionen

ISHALLEN STÄNGD TILLS VIDARE..
2018-10-09 17:47
Vi har fått problem med anläggningen. Allt är i dagsläget avstängt och vi inväntar tekniker för felsökning.
Så ALLT från och med nu är inställt i ishallen.

Viktigt att vi inte öppnar dörrarna in till hallen mer än vid nödfall, för att hålla kylan kvar i hallen.

Vi återkommer med info så snart vi kan.

Hockeysektionen informerar
2018-10-08 09:53

Hej,

Nu är vi igång.. Riktigt kul tycker vi.

Sektionen fortsätter arbetet med underhåll av ishallen.

Vi kan också informera att Friåkningen nu är igång. Just nu ligger det på Måndagar, Tisdagar och Torsdagar. Planen vi har är att öppna alla vardagar i veckan, men just nu startar vi med 3-dagar. För tider m.m. gå in på kalendern så ser ni aktuellt schema.

Vi vill även passa på att informera att Östervåla ishockey firar 60år i år. Vi kommer självklar uppmärksamma detta. Planen är att lägga lite extra krut på en A-lags match i Lundahallen. Datum för detta är inte satt än, men vi jobbar på att få fram ett datum så snart som möjligt och kommer självklart gå ut och informera om detta i tid.

Om det är någon som missat att vi startat 1000-klubben i år kommer här en påminnelse. För att bli 1000-klubben medlem kontaktar du Anders Elvingsson (uppgifter hittar du under kontakt)

A-laget har startat sin säsong men fick stå över första omgången pga att Gimo har dragit sig ur. Så i omg 2 vart det vinst med 6-1 hemma i Lundahallen, och ligger 2:a i tabellen med endast 1 match spelad. Tabellen är lite haltande, två lag har spelat 3 matcher, 3 lag har spelat 2 matcher och 2 lag har spelat 1 match.

Hoppas många letar sig upp till ishallen då det är full aktivitet på vardagar och helger.

Vi hörs snart igen!

Då är vi igång
2018-09-07 20:34

Äntligen är vi igång!

Nu har vi startat säsongen och det är full aktivitet direkt.

Första ispasset kördes i måndags och sedan har alla lag kommit på is efter det.

Nu i helgen är det full aktivitet i Lundahallen.

Det är träningsläger för vårat egna pojklag -07, och även gästande lag Göta/Traneberg. Det är jättekul tycker vi i sektionen att det är full aktivitet direkt.

Vi hoppas våra gäster skall få en trevlig vistelse i Sivan och ishallen.

I torsdags spelade vårat A-lag sin första träningsmatch hemma i Lundahallen och som motståndare stod div 2 laget Iron SK. Tyvärr fick våra krigare se sig besegrade efter en tuff drabbning. 0-2 skrevs slutresultatet till och detta var ett rättvist resultat enligt ÖIF huvudtränare Dan Eriksson. Men det finns chans till revansch redan nu på söndag, då lagen möts igen i Lundahallen. Så leta dig ner till hallen för att se derbymöte nr 2 denna säsong. Matchen startar kl. 18:00, Välkomna!

Vi i sektionen håller på med allt från planeringar till reparationer och underhåll. Ett jobb som behöver fixas varje dag i ishallen är spolning av isen. Detta sköts av våra underbara ismakare som fixar isen så våra egna lag och gäster kan få fin is till deras träning eller match.

Och i år, efter många års ideellt arbete i hallen har vi tyvärr fått säga TACK till några trotjänare som ställt upp många år i ishallen. Vi har därför behov av nya starka krafter som kan hjälpa till att sköta våran kära ishall. Om du har intresse att vara med i detta underbara Ismakar-gäng kan du kontakta vår Ismakaransvarig   Thomas "Stisse" Eriksson. Thomas kontaktuppgifter hittar du under hockeysidan och Kontakt.

ISSCHEMA
2018-08-30 11:09

Nu är kalendern uppdaterad med lagens träningstider. Titta gärna igenom kalendern och har ni några funderingar eller annat, kontakta istidsansvarig Johanna Boman.

Kansliet

Isen på gång..
2018-08-28 22:30

Efter en het sommar med mycket jobb i vår Lundahall börjar det närma sig ispremiär. Nu är batterier bytta i ismaskinen, belysningen har setts över och mycket annat smått och gott har fixats till. Vi har fortfarande en del arbete kvar för att allt skall vara i topptrim, men vi är en lång bit på väg.

Ishallen är nu kall och arbetet med att få till isen pågår för fullt.

Det är många eldsjälar där och jobbar till sena timmar för att få till isen så snabbt som möjligt. I måndags fick vi hjälp av en veteran i ishallen när det gäller isläggning och kalkning, många tack för detta. Imorgon påbörjas målning och linjeläggning på isen. Ett tidskrävande arbete som tar på kroppen då kylan kryper in igenom kläderna på en, fingrar och fötter stelnar till och gör det hela lite svårare.. Men vi kör på ändå!

Så inom kort skall det vara en fin is som ligger i Lundahallen och bara väntar på alla hockeyspelare, tränare och ledare som skall glida över den.

Förhoppningsvis ser vi många bekanta ansikten på isen i vinter, men vi hoppas ju såklart att det även kommer in nya barn och ungdomar som vill testa denna underbara sport. Hoppas vi ses snart!

Väl mött

//Hockeysektionen