Östervåla Team 06/07

Spelar säsongen 18/19 i Upplands serie grupp Gul

Vi är redo för säsongen 19/20
2019-08-06 08:42
Här är laget som INTE legat på latsidan, de har fystränat sig genom sommaren och kommer starkare och snabbare än någonsin starta säsongen 19/20 💪🏼
Här på bilden har de sällskap av A-laget och Gustav Lindström under en fysträning.

Laget startar säsongen med Hajk tillsammans med kanotpaddling, fiske och övernattning i tält - sedan väntar förhoppningsvis en träningshelg hemma i Lundahallen där isen håller på att spolas för fullt.

Vi ses hälsningar Team 06/07
Bästa tänkbara 🏆
2019-04-02 14:37
Team 06/07 avslutar säsongen på bästa tänkbara sett - segrare i Scandic UV hockey cup i Upplands Väsby!

Nu väntar en veckas ledighet, på söndag väntar städning utav omklädningsrum, korvgrillning och sommarens första fysträning 😀

På återseende 💛💙🏆
Första förlusten
2019-02-17 19:00
I lördags ställdes laget mot Bålsta - som redan efter 11 sekunder tar ledningen. Det jämnar sedan ut sig och lagen följs åt men resulterar i en udda måls förlust 7-8.

Laget tar sportlov och laddar upp inför seriens sista match, på bortaplan mot Skärplinge. Vi hoppas på att avsluta säsongen med en vinst

Hej på er 😀🏒
ÖIF - WINGS
2019-01-28 10:23
Helgens match spelades hemma mot Wings och slutade med 11-1 i vinst för laget.

Nu återstår tre matcher av serien och visst siktar laget på att ta sig obesegrade ur den!

Update so far Team 06/07
2019-01-20 11:52
Team 06/07 spelar serie Gul i Uppland och har hittills tagit sig genom seriespelet obesegrade!

Igår spelades match i Östhammar och laget gick på patrull med ofokuserat spel, dålig attityd och hängande huvuden. Man gick till periodpaus med 1-5. Spelare tillsammans med coach bestämde sig då att ändra på detta, de ryckte upp sig, tog tag i matchen, började passa, spela hockey, peppa varandra och man ville vinna. De går i kapp med mål efter mål och man vinner matchen med 6-8 efter en super upphämtning!

Nästa match spelas hemma i Lundahallen kl 10 och vi värmer upp inför Eventmatchen som spelas i samband med att Östervåla Hockey firar 60 år - så kom upp redan 10:00!