Bli medlem i Östervåla Idrottsförening
Välkommen

Välkommen till kansliet!

Fr o m v. 23 har vi ändrade öppettider

Våra öppettider vecka v 27 2020:

Måndag 08.00-14.00

Tisdag, Onsdag, Torsdag 08.00-12.00

Fredag Stängt

Vecka 28-31 har kansliet semesterstängt. Önskar alla medlemmar en härlig sommar!

I Östervåla IF har vi verksamhet inom fotboll, ishockey, skidor och gymnastik. Vi hjälper även till med brickor, medlemskap för ÖKK.

Vill du bli medlem i Östervåla IF?
Klicka då här!

Östervåla IF

Kansli

Halvårsresultatet klart, fortsatt extremt låg omsättning men god likviditet!
2020-06-30 20:53
Totala resultatet

Av förklarliga skäl har vi fortsatt dålig omsättning, men vi har också kraftfullt dragit i kostnadsbromsen! Omsätter under månaden 189 907 kr och sedan nyår 1 873 117 kr. Vi gör ett underskott ackumulerat på 39 194 kr.

Vi saknar alltså 778 883 kr i omsättning mht att halva året gått och vi budgeterade en årsomsättning om 5 232 000 kr. Att vi klarat hålla underskottet på så låg nivå skall många av Er i sektionerna ha ett stort Tack för!

Totalt resultat

Gemensamma

På det gemensamma håller vi igen på kostnader så mycket som möjligt, fortsatt hjälpt av korttidspermitteringarna och stödet från Tillväxtverket. Ett underskott sedan nyår på 35 576 kr, men alltså "bara" 1 611 under månaden juni.

Gemensamma

Skogsvallen

Under månaden har 5 000 kr i sponsorintäkter fakturerats, men tyvärr har det kommit in mer kostnader så underskottet är nu 72 050 kr. Men nu är det stopp avseende mer kostnader och man jobbar på att hitta sponsring på projektet.

Fotboll

Här har vi en del intäkter, bland annat har Ni medlemmar swishat pengar i samband med matcher till "Våla Älskar Fotboll" trots att det råder besöksförbud, det tackar vi särskilt för! 3 240 kr har Ni bidragit med under månaden!

Aktivitetsavgifter om 46 000 kr har också kommit in.

Sektionen gör under månaden ett litet underskott men har ett överskott på 59 604 kr sedan nyår. Under rådande läge är det väldigt bra gjort!

Hockey

Planeringen för isläggning pågår för fullt, mycket ideella krafter som gör ett stort jobb i sommarvärmen! Lite kostnader kommer naturligtvis trots det så ett underskott under månaden på 22 095 kr, men tack vare starka månader innan så är underskottet sedan nyår mindre, 8 923 kr.

Det kom under månaden in lite pengar på Entré 3011, det är sent köpta hockeylotter som inte kom med i maj.

Hockey

Skidor

Under månaden har vissa planerade klädinköp skett så överskottet sedan tidigare har "ätits upp". Sedan nyår ett litet underskott på 1 684 kr.

Gymnastiken

Trots ett litet underskott under månaden visar man ett överskott på 2 751 sedan nyår.

Gymnastiken

Balansräkningen

Av flera orsaker. främst det erhålla arvet, är likviditeten mycket god. Inklusive idrottsfonden strax över 1 700 000 kr.

Arvet har under namnet "Sörskogsfonden" bokats på kontona 2996 samt 2997 under kortfristiga skulder. Där har alltså fotboll och hockeyn nu 692 767 kr vardera att investera i utvecklande saker för. För tydlighets skull har även ett konto 2995 Eliasfonden skapats och summan 62 943 kr bokats från 2990. Det är kvarvarande pengar från insamlingen i Elias namn. På 2990 finns nu bara 44 209 kr vilket är kvarvarande stöd från Tillväxtfonden, dessa kommer fördelas på juli och augusti. I nuläget är det den perioden vi beslutat ha korttidspermittering för vår personal.

Även om vi nu tagit fram ett förslag till direktiv för Sörskogsfonden skall hanteras som beslutas på årsmötet, tillsammans med investeringsplanerna, kan naturligtvis investeringar före årsmötet ske om sektionen så önskar. Men styrelsen ansvarar då för att det sker i arvets anda och budgetförutsättningarna reglerar beslutsprocessen för detta.

//Staffan

PS: även denna gång kommer rapporten före månadsskiftet, dock bara 30 minuter..

JUNI MÅNADS HOCKEYJOKER
2020-06-30 08:26

Juni månads hockeyjoker utföll på nr 86. Det är en osåld lott.

Ni som ännu inte köpt er jokerlott, hör av er till kansliet så hjälper vi er med det.

Blixtsnabbt reagerar våra sponsorer på skadegörelsen!
2020-06-29 09:21
När det sker tråkiga saker för föreningen reagerar våra sponsorer blixtsnabbt, det visar vilken omsorg dom har om föreningen och våra anläggningar. Gräset börjar ju växa nu när regnet kommit och vi har ingen bensin!

Vi tackar Enskede Hydraul för två 25 liters dunkar Aspen bensin, så tankar vi och fortsätter sköta om planer och gräsytor!

//Staffan
Inbrott i föreningens lokaler i helgen!
2020-06-29 09:11
I natt har vi haft påhälsning i garaget genom att dörren brutits upp. Bytet man kom över var två dunkar bensin så skadegörelsen torde vara mer kostsam än bytet. Händelsen kommer anmälas och vi får se vad det leder till.

Så är Ni ute och promenerar och ser misstänkt verksamhet som inte hör hemma där så anmäl det, men ingrip inte själva för det är inte värt risken. Tack på förhand!

//Staffan
Fotbollsskolan är i full gång, därav mindre öppet på kansliet denna vecka.
2020-06-22 14:21
Årets fotbollsskola har idag startat med 50 glada barn.
Vi är så glada att vi även i år kunde köra fotbollsskolan trots coronan, såklart med massor av rekommendationer från fotbollsförbundet.

I och med fotbollsskolan denna vecka så har vi också kansliet öppet lite annorlunda (se öppettider på start sidan)

Varmt välkomna!
BLI MEDLEM