Bli medlem i Östervåla Idrottsförening
BLI MEDLEM
Välkommen

Välkommen till kansliet!

Våra öppettider vecka 4 2019:

Måndag - torsdag 07.00-15.00

Fredag 08.00-12.00

I Östervåla IF har vi verksamhet inom fotboll, ishockey, skidor och gymnastik. Vi hjälper även till med brickor, medlemskap för ÖKK.

Vill du bli medlem i Östervåla IF?
Klicka då här!

Östervåla IF

Kansli

Hälsning från en förälder till en av deltagarna i helgen!
2019-01-21 13:53
Som tidigare meddelats gick helgens aktivitet bra, men efter att få tagit del av en av deltagarnas föräldrars Tack förstår jag att det varit något alldeles extra. Det är svårt att omnämna några enskilda eldsjälar för det är många, så detta riktas till alla inblandade!

Med såna här omdömen är det inte svårt att sälja in fler arrangemang.

Jag vill bara skicka ett Tack till er Ledare ”på och bredvid isen” för eran insats i helgen!!

Min normalt så kritiska dotter var supernöjd och sprudlande glad när jag hämtade henne igår(Givetvis trött).

Jag satt på lördagskvällen och väntade på ett samtal om att hämta henne men fick inte ett enda SMS. På Söndagen skickade jag en försiktig fråga på vägen till Våla om hon behövde byta ”stål” på skridskorna då jag hade ett slipat reserv par i bilen. Fick ett uttömmande svar = ”nej” och inget mera 😊 . Så av allt att döma så lyckades ni med precis allt efter som hon som världens mest kräsna ”till och med” åt ordentligt med mat enligt vittne och egen utsago 😊 .

//Staffan

Summering av helgens arrangemang i Lundahallen!
2019-01-21 10:37
Hockeysektionen arrangerade som bekant ett läger åt hockeyförbundet i helgen, istider, mathållning och övernattning både i SIV:an och stugorna ingick.

A-laget och sektionen med Erik Elvingsson i täten har gjort ett kanonjobb i detta, mycket fixande och akuta utryckningar med brandlarm där batterier tog slut ingick i sysslorna bland annat. Men anläggningarna vi har fungerar utmärkt för dessa arrangemang även om de inte är i modernaste snitt i alla delar!

Gästerna utryckte sig positiva vid avslutet och förhoppningsvis leder detta till fler arrangemang.

Vad detta inbringar i pengar får vi återkomma om när summeringen skett!

//Staffan
Östervåla Sportcenter, vad händer?
2019-01-21 10:26
På förekommen anledning kommer lite status kring detta projekt.

Detta har ibland också kallats "Lundalyftet" men det är egentligen ett annat projekt i samband med att vi fick bidrag till viss renovering i Lunda.

Östervåla Sportcenter är ett projekt där Heby Kommun är inblandad och avser anställa en projektledare för att utveckla marknadsföring och arrangemang av läger och liknande för att nyttja våra faciliteter bättre, och ge möjlighet för föreningarna som verkar i området att tjäna pengar.

I fjol, framförallt under våren, var det några möten kring detta men av olika orsaker rann det ut i sanden. Främsta skälet var finansiering av lön för projektledaren.

Nu har Pär Jansson hjälpt till med bidrag från Leader åt kommunen så rekrytering pågår och vi från ÖIF ser mycket positivt på att detta kommer ske.

Som tidigare informerats kommer vi genomföra ett planeringsmöte med sektionerna och våra samt kommunens medarbetare på onsdag kväll denna vecka, ingår det i ovanstående projekt? Nej, inte direkt men indirekt är det en förutsättning att vi samarbetar bra för att tillhandahålla resurser, både i form av faciliteter och handräckning, när detta lyfter och det blir mer arrangemang.

Förhoppningsvis kan vi komma med mer information på Årsmötet den 13/2.

//Staffan
Tertialmöte för sektionerna, verksamhetsplan! Vad behöver Ni hjälp med?
2019-01-17 16:36
Som tidigare meddelats kommer vi ha tertialmöten för att planera aktiviteter vi kan erbjuda sektionerna. Nu sker alltså detta i samarbete med kommunens personal så de resurser (både materiella samt personella) vi gemensamt har ska vi använda på ett smart och rationellt sätt.

För att alla sektioner ska få den hjälp dom behöver, naturligtvis finns det inte oändliga resurser, så genomför vi första mötet på onsdag den 23/1 kl 18.00 på Dalvägen 14. Vi kommer genomföra ett styrelsemöte klockan 19.00 så vi har avsatt en timme till detta.

Vi önskar minst en person från varje sektion som redogör för Era behov. Sedan kommer vi tillsammans upprätta ett "års-hjul" där alla planerade aktiviteter läggs in. Vår förhoppning är att detta skapar förutsättningar för optimalt nyttjande av resurserna och samtidigt en bättre arbetssituation för våra och kommunens medarbetare.

Detta är första mötet så det blir ett prov, och naturligtvis kommer denna arbetsmetod behöva utvecklas över tid. Uppföljning av vad som är genomfört och inte sker på nästa tertial möte. Årets första möte kan, förutom löpande arbete, innehålla planeringen av vårens arbete med förberedelser inför fotbollssäsongen, hockeyns avrustning och förberedelser för sommarens reparationer, underhåll av hus som kan ske sommartid, festsektionen kanske behöver något inför säsongen. Årets andra möte handlar om sommaren och planering kring semesterledigheter etc. Hösten möte blir på motsvarande sätt avrustning fotboll, skidsektionens uppstart av spår etc. Gymnastiken har redan löpande information med personalen men självklart kan det förekomma säsongsbetonade aktiviteter även där.

På detta sätt kan man hädanefter inte komma och begära hjälp omedelbart vilket leder till bättre planering av arbetet. Ibland händer akuta saker, som denna vecka med sönderslagna glasrutor i faciliteter som är uthyrda i helgen, och då får vi alla hjälpas åt på bästa sätt, men minimerar man dylikt blir det bättre för alla.

Anmäl ert deltagande till staffan.boman@svw.se

Väl mött!

BLI MEDLEM