Bli medlem i Östervåla Idrottsförening
Välkommen

Välkommen till kansliet!

Fr o m v.23 har vi ändrade öppettider

Våra öppettider vecka 38 2020:

Måndag och Fredag Stängt

Tisd 08.00-12.00 (pga sjukdom)

Onsd  08.00-14.00

Torsd 08.00-12.00 (möte 12-14.00)

tel: 0292-71431

I Östervåla IF har vi verksamhet inom fotboll, ishockey, skidor och gymnastik. Vi hjälper även till med brickor, medlemskap för ÖKK.

Vill du bli medlem i Östervåla IF?
Klicka då här!

Östervåla IF

Kansli

Korrigering av tidplan för budget 2021.
2020-09-17 19:54
Som tidigare meddelats ska vi enligt roadmapen för budget 2021 ha budgetförutsättningarna klara den sista september. En avgörande fråga i hur vi budgeterar är hur Folkhälsomyndigheten ändrar sina regler kopplat till Corona och i hur stor utsträckning vi får ta emot publik. Ska vi göra en budget med förutsättningen att vi inte har restriktioner kopplat till Corona?

Nu har FHM meddelat att man kommer med nya direktiv den första oktober avseende hur stora folksamlingar man får ha och detta kommer ligga till grund för de olika idrottsförbundens regler till föreningarna. Om man beslutar höja antalet personer på event till 500 kommer det knappast att påverka idrotts-sektionerna i vart fall.

Därför bör vi utvärdera hur förbunden tolkar FHM direktiv som kommer i månadsskiftet, och då kommer vi behöva några dagar till för att sammanställa budgetförutsättningarna, nytt datum 5/10. Men då sektionerna har hela oktober på sig för att sätta ihop budgeten så jag är övertygad om att det hinns med ändå.

//Staffan
Korrigering av bilaga till bokslutsrapport augusti.
2020-09-16 06:20
I löpande avstämningarna har jag upptäckt en versionsmiss i resultatrapporten för det gemensamma som lades ut i augustis bokslut. Den rapport som jag la ut avsåg av misstag september. Det är nu korrigerat, finns även "här".

Så om någon inte kände igen siffrorna från kommentarerna var det en korrekt observation, alla övriga rapporter är korrekta och kommentarerna stämmer alltså.

//Staffan
Renovering av tak inklusive personsäkerhet på ishallen!
2020-09-11 14:09
Som många vet har vi läckage på taket, det visar sig komma från skarven av plåtarna. Det krävs att man lossar den övre plåten och byter ut tätningen mellan plåtarna som med tiden torkat och inte längre fyller sin funktion.

Samtidigt passar vi på att ordna personsäkerheten på taket via en takstege som löper från maskinrummet till nock, dessutom ett nockräcke som löper längs hela nocken på 76 meter. Då kommer vi kunna komma upp och skotta taket utan att riskera olyckor.

Vi har fått ett kalkylpris på 60 000 kr inklusive moms, det innebär att det kan bli tillägg om oförutsedda brister upptäcks under jobbet. Arbetet kommer påskyndas snarast.

Sektionen ser också över möjligheterna att byta taket på maskinhallen då det är i ännu sämre skick. Det är ett större arbete men då det handlar om lägre höjder och inte lika riskfyllt kan det komma ske med delvis ideella resurser.

BLI MEDLEM
Nyheter från våra lag